sâmbătă, 29 septembrie 2012

Alexandra Cristea - promotoarea tehnicii „quilling” în Republica Moldova

Suntem obişnuiţi cu lucrul de mână confecţionat din hârtie prin tehnica origami. Mai puţin cunoscută, dar care îşi croieşte un drum sigur, beneficiind de o popularitate mare printre doritori şi admiratori este o altă tehnică de confecţionare a obiectelor şi a accesoriilor de artă, de astă dată din hârtie răsucită. Tehnica se numeşte „quilling”. Originea termenului vine din limba engleză, care în traducere înseamnă pană de pasăre. Este o artă veche de răsucire a hârtiei în jurul unei pene de pasăre, apărută pentru prima dată în Europa medievală către sfârşitul secolului XIV, atunci când maicile din mănăstiri creau medalioane graţioase prin intermediul acestei tehnici. 
Această îndeletnicire deosebit de frumoasă prinde rădăcini din ce în ce mai adânci şi în Moldova. Tehnica quillingu-lui la noi este un teren de cercetare şi un hobby, în deosebi pentru tineri.
Unul din cei mai avansaţi promotori ai tehnicii „quilling” în Republica Moldova este Alexandra Cristea. Stilul de lucru, care o caracterizează pe Alexandra este acurateţea şi exactitatea cu care îşi îndeplineşte munca, o muncă calculată până în cele mai minuscule detalii.
Alexandra şi-a dezvăluit secretul său, povestind câte ceva şi despre debutul activităţii în domeniu: Eu am început să practic tehnica quilling-ului cu 3 ani în urmă, în timp ce lucram la o firmă producătoare de felicitări handmade. Acolo am făcut cunoştinţă cu principiile ce stau la baza folosirii acestei tehnici, dar adevăratul meu succes a fost acela când am început să studiez profund şi de sinestătător această materie în faţa calculatorului. Căutasem cărţi prin majoritatea bibliotecilor din oraş, dar cu părere de rău, n-am găsit, cu excepţia unora în variantă electronică, dar care conţineau doar informaţii pentru începători. Cărţi mai complexe am găsit numai în magazinele din Moskova. Apoi, cu ajutorul reţelelor de socializare, am făcut cunoştinţă cu mai multe grupuri de interese, după care m-am simţit atrasă definitiv de arta quilling-ului. Cu cât mai mult studiez această tehnică, cu atât mai mult mă copleşeşte. Aş dori pe viitor să dezvolt tehnica dată şi la noi în Moldova. Din observaţiile mele pot să spun că există o tendinţă uimitoare spre antrenarea copiilor în această activitate, căci ei se lasă împlicaţi şi fascinaţi de arta quillingu-lui. Fratele meu mai mic studiază la şcoală acest tip de tehnică, însă atunci când mă vede concentrată asupra lucrului cu hârtia, mi se alătură cu plăcere.
Alexandra Cristea este un începător, dar deja cu experinţă şi cu un anumit bagaj de cunoştinţe şi deprinderi, acumulate pe parcursul activităţii sale în acest domeniu. Este participantă la diferite concursuri şi expoziţii handmade, organizate de către administraţia publică minicipală Chişinău şi alte localităţi ale ţării noastre.
Anastasia Moldovanu

Cei care doresc sa achiziţioneze obiecte confecţionate de Alexandra Cristea, se pot adresa la:  (+373) 79313448 sau wish@kamomiru.com.
Mai multe detalii pe:  www.kamomiru.com

Anna Casian - Musteaţă







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu