luni, 29 februarie 2016

Patru lansări de carte la sfârșit de februarie

În săptămâna ce a trecut am fost martorii a 4 lansări de carte a scriitorilor din Republica Moldova. Trei dintre acestea au avut loc la Roman, România, iar una – la Biblioteca Municipală ”B.P.Hașdeu”.  Cristina Costov, Mila Sandu-Afanasii și Dorina Codreanu au mers în Județul Neamț pentru a-și lansa cărțile, în cadrul unei Serate Basarabene, organizată de Societatea Culturală ”Clepsidra”, Editura ”PapiruS Media”, Complexul turistic ”Hanul Răzeșilor”, în colaborare cu Consulatul General al Republicii Moldova la Iași.  Un alt eveniment de lansare a avut loc la Chișinău, unde tânăra Corina Bezdîga, bolnavă de dor, și-a adunat prietenii, cunoscuții și fanii, la o discuție de suflet despre părinți, dragoste, dor, jazz și vin.


Cristina Costov, autoarea cărții ”Omul din Bronz”: ”Am fost onorată să fiu una din protagonistele Serii Basarabene la Întreita lansare de carte, un eveniment excepțional, chiar unic aș zice, în prima ediție.  Mulțumesc organizatorilor Alexandru Mihaila și Paiu Cornel. Plecăciune! Desigur, aduc mulțumiri sponsorilor ce au crezut în idee și ne-au oferit respectul și încrederea. La acest bal s-au unit două inimi tricolore și, brusc, a dispărut Prutul ce ne desparte fără vină, au dispărut granițele, a dispărut al tău și al meu. S-au suprapus două steaguri formând un tricolor, s-au unit inimile gemene, s-a copt limba română creând în sfârșit marea UNIRE prin literatură și creație. M-am delectat cu sufletele oamenilor prezenți la acest eveniment și am înțeles că nu este pierdut momentul și Basarabia are șanse, trebuie să credem că frumosul ne va salva! Credința în bine să ne fie alături și să nu tergiversăm ceea ce este inevitabil. În sfârșit am găsit piesa ce lipsea din puzzle... În cadrul lansării, s-a format o punte peste Prut, din cărți, creații, inspirație, dragoste și împlinire la nivel spiritual. Prutul s-a ascuns, malurile lui s-au unit într-un sărut frățesc, iar apele lui au șters frontierele fizice și spirituale, s-au spulberat barierele și au căzut lanțurile. Căci noi suntem ai voștri și voi - ai noștri. Și vă iubim, căci altfel nu se poate!!!”.

Mila Sandu-Afanasii, autoarea cărții "Sufletul meu între pământ și cer": ”Pe 27 februarie 2016, la Hanul Răzeșilor,Tupilați,România, a avut loc un eveniment de neuitat pentru noi - tinerele talente din Basarabia. A fost o explozie de emoții, zâmbete și voie bună, imediat dupa ce s-a încălzit atmosfera în sală nu doar de la lumânările ce ardeau frumos înaintea fiecăruia, dar cred că și de la dragostea ce sălășluia în inima noastră. Pe lângă personalitățile din România, ca niște steluțe străluceau tinerele autoare Svetlana Iurcu, Cristina Costov, Lidia Vrabie, Dorina Codreanu, însoțite de Diana Zlatan-Ciugureanu, Anișoara Hanganu, Elena Mihalache și invitații ce au avut curajul să le însoțească în România. Dialogul ce a avut loc din ambele părti a fost un adevărat dialog cultural. Dacă la început ne uitam în tăcere unii la alții, pe parcurs am simțit cum se construiește o punte de energie, cuvinte sincere și lumină între cele două maluri ale Prutului. Este greu să descrii în câteva cuvinte o serată ca aceasta, când niciunul nu dorește să se despartă de ceilalți. Relațiile dintre persoane este o adevărată artă. Despre relații scriu și eu în cartea mea "Sufletul meu între pământ și cer", despre sufletele plecate din țară, ce tânjesc dupa nucul de la poartă, dupa prispa casei părintești, despre relațiile dintre copii și părinți, soră și frate, rude împrăștiate în toate colțurile lumii, despre prieteni pierduți și regăsiți în timp”.

Dorina Codreanu, autoarea cărții ”Poeme”: ”Aceasta triplă lansare de carte a fost o împlinire sufletească și spirituală  pentru mine. Onoarea de a mă afla alături de atâția oameni importanți ai culturii Românești, de colegele mele dragi, este incontestabilă! Am fost prezentă la o seară în care s-au unit inimile Românești, iar poezia mea a fost îmbrăcată în haine de sărbătoare. Sunt fericită, dar și hotărâtă să scriu, să muncesc, să-mi revărs pe foaie toată dragostea mea față de plaiul natal. Asta și încerc să fac în versurile mele: să păstrez intactă și veșnică dragostea de tot ce-i tradițional și drag sufletului.
Mi-am scris în suflet simplitate
Cu pana graiului matern,
Iar dorurile mele toate
În vers pe foaie le aștern…”.

Corina Bezdîga, autoarea cărții ”Bolnavă de Dor”: ”Sunt un dezastru. Un dezastru care scrie, care plânge, care iubește. Mă inspiră iubirea în toate formele ei. Florile, care ajung oriunde în lume și bărbații care înțeleg asta. Mă inspiră oamenii. Jazzul și vinurile bune. Liniștea de dinaintea unei furtuni a iubirilor care rezistă. Mă inspira El, cel care a fost și m-a făcut să fiu… Cel care nu mai este. Cel pe care îl aștept. Mă inspiră nopțile târzii și diminețile cu aromă de cafea. Toate acestea le-am transpus în prima mea carte ”Bolnavă de Dor”, lansată cu multe emoții frumoase, oameni dragi și cititori care m-au așteptat”.

Anna Casian-Musteață

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu