sâmbătă, 9 februarie 2013

De „La bloc” a ajuns la mănăstire. Unul dintre actorii serialului s-a călugărit!




Pentru Mihai Coadă, interpretul personajului Nelu Curcă din serialul „La bloc”, credinţa s-a dovedit a fi mai mare decât talentul şi pasiunea pentru actorie. Măcinat de întrebări şi pus uneori prin prisma meseriei în ipostaze mult prea îndrăzneţe pentru un apropiat al Bisericii, actorul a ales retragerea definitivă din actorie şi urmarea căii monahale.
A jucat in piese importante de teatru, iar apoi a cunoscut succesul cu serialul de televiziune „La bloc”. Personajul său, Nelu Curcă, s-a remarcat prin replicile amuzante, maliţioase pe alocuri, dar şi prin tendinţa de a se asocia celor mai nepotrivite şi ciudate situaţii. Actorul Mihai Coadă şi-a îndeplinit cu brio atribuţiile de actor principal într-un sitcom de succes, deşi chemarea sa spre viaţa monahală s-a făcut simţită încă dinainte de distribuirea în serial.

În 1997 vroiam să îmi las meseria. Dar nici chemare categorică spre călugărie nu aveam. Aveam aşa, o iubire faţă de viaţa monahală, dar nu eram hotărât. Într-un pelerinaj la Sâmbăta de Sus, mi-am zis: vreau să îl cunosc pe părintele Teofil! Am căutat chilia părintelui, am bătut la uşă şi părintele m-a primit. Când i-am luat mâna şi i-am sărutat-o, el a zis: "Ce mâini fine ai! Ce eşti?" "Actor." "Unde?" "La Ploiesti." "La Toma Caragiu, acolo?" "Da, părinte." "Şi ce s-a întâmplat?" "Părinte, vreau să-mi las meseria..." "Da’ de ce?" "Păi... joc şi comedii..." "Ce comedii? O scrisoare pierduta?" Zic: "Şi mai deocheate!" "Mda... Dar conştiinţa ta ce-ţi spune?" "S-o las!" "Atunci las-o!", declară Mihai Coadă într-un interviu pentru lumeacredintei.com.
Născut la data de 17 iunie 1952 la Ploieşti, fostul actor a ascultat cuvântul părintelui şi într-adevăr nu a mai jucat orice, optând în final pentru un singur şi complet rol, cel de călugăr. Până la acesta însă, a avut de înfruntat notorietatea adusă de serial şi eticheta pusă de acesta, niciuna nefiind compatibilă cu atracţia pentru viaţa monahală.
În 2003, după primul sezon din serialul „La bloc”, părintele meu duhovnic, preot de mir din Ploieşti, mi-a spus că nu mă mai poate împărtăşi, pentru că nu mai sunt cu Hristos. A fost o mare lovitură pentru mine. Nu puteam să întrerup contractul, pentru că trebuia să plătesc de 5 ori suma, dar părintele mi-a dat binecuvântare să mă duc la alt duhovnic… Mă simţeam foarte jenat. Mă gândeam: ei văd un om pe ecran şi un altul aici, în biserică… În orice caz, meseria asta e totuşi, un impediment. Acolo, în biserică eşti tu, fără nici o dedublare… Vă mărturisesc însă că au venit mulţi la mine ca să îi pregătesc pentru teatru, dar n-am vrut să mă fac părtaş şi le-am spus: „Nu pregătesc pe nimeni pentru teatru!”. Şi nici astăzi nu sfătuiesc pe nici un tânăr să dea la teatru”, spune fostul actor.
Aflat la pensie, fostul student al lui Mircea Albulescu, actor în unul dintre cele mai apreciate seriale de comedie ale anilor 2000, lucrează încă la legătura sa cu Dumnezeu, scena tradiţională fiind înlocuită de astă dată cu Altarul.

Sursa - http://lafiga.ro/monden/15-romania/2385-de-la-bloc-a-ajuns-la-manastire-unul-dintre-actorii-serialului-s-a-calugarit

2 comentarii:

  1. Ar trebui sa fie un model si pentru altii. Eu am urmarit cateva episoade din serial si nu mi-a placut deloc tocmai din cauza scenelor si a replicilor deocheate. Dumnezeu sa-i lumineze si pe altii. Am intrat intamplator pe acest blog si ma bucur ca am facut-o pentru ca am gasit articole interesante (pentru care o felicit pe Anna). Inainte sa accesez aceasta pagina am citit un articol intitulat "De ce Dumnezeu întârzie să ne îndeplinească rugăciunile?". Un posibil raspuns era ca poate cerem ceva aparent bun (sanatate, sa zicem) si odata dobandita, o folosim pentru a face rau celor din jurul nostru sau noua insine. Si ma gandesc la situatia mea: am foarte nevoie de un serviciu si, pe masura ce trece timpul, devin tot mai deznadajduita si imi agravez problemele de sanatate pe care le am. Dumnezeu a intervenit in mod minunat de cateva ori in viata mea, asa ca-I cunosc puterea si ma rog mereu sa ma ajute si de aceasta data. Dar ajutorul nu mai vine, tocmai acum cand am cea mai mare nevoie. Suferim si eu si familia mea si nu vad rostul, de ce nu imi mai da o sansa; si-a intors fata de la mine si ma lasa sa ma prapadesc?. Stiu ca judecata mea e limitata si nu se compara cu a Lui dar nu pot sa nu ma intreb daca nu cumva m-a lasa asa, in voia circumstantelor. Am facut tot felul de promisiuni pe care stiu sigur ca o sa le indeplinesc pentru ca experienta aceasta m-a marcat profund (o zi pe saptamana dedicata exclusiv ajutorarii altor persoane, renuntarea la cat mai multe din pacatele pe care le tot spun la spovedanie si alte promisiuni care implica o schimbare radicala de viata si mod de gandire). Cum poate fi un serviciu rau in viata mea si cum ma ajuta aceasta situatie de criza, care ma omoara incet incet. Nu stiu ce mi-a mai ramas de facut in plan spiritual. Decat sa continui cu rugaciunea si sa sper ca, desi am gresit foarte mult sunt iertata prin jertfa Domnului Hristos si voi primi singurul lucru pe care-l mai cer si singurul lucru pe care-l voi cere pentru mine pana la sfarsitul vietii mele(sa am un venit modest din care sa pot trai) pana cand nu va fi prea tarziu. Nu vreau sa cersesc sau sa traiesc pe banii altcuiva. Si cred ca nici Domnul nu vrea asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihai Coada nu s-a calugarit.
    A devenit mult mai religios decat era inainte, s-a schimbat, insa nu e calugar.
    Titlul interviului original induce in eroare (aici este: http://www.lumeacredintei.com/sct_4/art_1365/dumnezeu_are_cte_o_lecie_pentru_fiecare_actorul_mihai_coad_de_la_bloc_spre_altar.htm )

    RăspundețiȘtergere