Generaţiile părinţilor şi bunicilor noştri au
avut de înfruntat cea mai cumplită dictatură din istoria lumii: comunismul
bolşevic. Mulţi au înfundat puşcăriile, alţii – aflaţi în aşa-zisa libertate –
au suferit teroarea, degradarea şi înjosirea; fiara comunistă îşi încerca
dinţii pe trupurile şi sufletele poporului român.
A căzut regimul comunist şi ne-am bucurat; cine
să se gândească că, într-un fel anume, comunismul nu făcuse decât să se
replieze puţin, schimbându-şi doar înfăţişarea, pentru a se pregăti pentru
bătălia finală? Acum se foloseşte o muniţie cu mult mai distructivă pentru
sufletul uman, mai nocivă decât cancerul, mai eficace cu mult decât teroarea:
numele ei e marea desfrânată sau pornografia.
Câţi oare conştientizează faptul că desfrânarea
sau erotismul obsesiv este cel mai mare inamic al omului modern? Îşi arată
chipul seducător la fiecare colţ de stradă în chioşcurile cu de toate; ne
întâmpină aţâţător în paginile ziarelor de mare tiraj; dar mai ales ni se
scurge în vene precum otrava cea dulce atunci când ne conectăm la lumea
televiziunii şi internetului, canalele sau armele preferate ale marii
desfrânate. Exagerăm?
Studiile desfăşurate în ultimele decenii
demonstrează fără putinţă de tăgadă că pornografia dă dependenţă mai repede
decât oricare drog. În general, narcoticele creează dependenţă după cel puţin
două săptămâni de la debutul consumului, pe când pornografia, conform unor
studii recente, poate conduce la dependenţă după primele vizionări. Evident
însă că educaţia, stabilitatea psihică, credinţa sunt factori de atenuare a
efectelor pornografiei.
„Plecând de la efectul de dependenţă,
doctorul Cline (Zillmann Bryant & Huston 1994), tratând
sute de persoane cu dereglări sexuale, prezintă un proces în patru paşi al
implicării în consumul de materiale sexuale, în special cele pornografice. Primul este «efectul de dependenţă», în
care persoana revine în mod repetat după mai mult material, deoarece acesta îi
furnizează un foarte puternic stimulent sexual, având un efect afrodisiac (…). Cline
continuă cu descrierea unui «efect de creştere», în care este resimţită «o
nevoie crescută de mai mult stimulent pentru a obţine acelaşi efect». În al
treilea stadiu, apare «desensibilizarea». Lucrurile care odată păreau şocante
sunt din ce în ce mai puţin şocante şi, prin urmare, devin legitime cu timpul.
În al patrulea stadiu, Cline constată că există «o tendinţă crescândă de a pune
în practică comportamentul văzut în materialele pornografice».”
Mulţi
dintre prizonierii regimului comunist au fost aşteptaţi cu ani buni, uneori
chiar zeci de ani, de femeile iubite, pentru ca după ieşirea din puşcărie să-şi
întemeieze familia. Suferinţele, reeducarea, lipsa speranţei de viaţă nu au
putut distruge dragostea acestor oameni, care nici măcar prin scrisoare nu
puteau comunica. Acum pornografia e capabilă să zdruncine în numai câteva
săptămâni şi cea mai curată şi proaspătă iubire, sau sentimentul adânc de
dragoste clădit în zeci de ani!
„Zillmann
şi Bryant sunt interesaţi de gradul în care «pornografia intră în conflict cu
valorile familiale» şi ne oferă din nou dovezi experimentale. În aceste studii,
un grup experimental de adulţi este expus la materiale video pornografice pe o
perioadă de câteva săptămâni (de obicei, şase). La o săptămână după expunere,
răspunsurile grupului la întrebările puse sunt comparate cu cele ale unui grup
de control care nu a fost expus.
Concluziile?
Expunerea prelungită la pornografie, realizată experimental, duce la o mai mare
acceptare a promiscuităţii atât la bărbaţi, cât şi la femei, iar pe măsură ce
promiscuitatea este considerată a fi normală, fidelitatea faţă de partenerii de
viaţă sexuală se diminuează mult faţă de cazul adulţilor din grupul martor (de
control). Subiecţii participanţi raportează, de asemenea, că ar accepta mult
mai uşor o intimitate sexuală neexclusivă pentru ei înşişi, adică relaţii
sexuale în afara vieţii conjugale, cu persoane care, de asemenea, trăiesc cu
altcineva”.(Gheorghe,
2008)
Nu
numai dragostea, dar nici măcar respectul firesc faţă de ceilalţi oameni nu
rezistă prea mult bombardamentului cu fantasme erotice. Ceea ce nu a reuşit să
facă poate cea mai demonică „reeducare” din toate timpurile, practicată în anii
1950 la închisoarea de la
Piteşti, se reuşeşte astăzi prin pornografie şi practicarea
perversiunilor. De fapt, lucrurile merg mult mai departe. Consumatorii de
pornografie ajung nu numai să prezinte simptome de irascibilitate şi lipsă de
respect, dar ajung şi la un comportament violent faţă de femei.
„Cercetările
efectuate de Weaver au arătat că pornografia creşte comportamentul sexual dur
cu femeile. (Weaver,
1994) Această
duritate include agresivitate crescută asupra femeilor, precum şi o
insensibilizare la rănile pe care violenţa şi atacurile sexuale le provoacă. De
asemenea, Larry Hoo din Hong Kong analizează în anul 1986 rezultatele a 35 de
cercetări privind efectele expunerii la pornografie. «Din aceste studii, 20
arată că pornografia măreşte agresivitatea; în 4 din ele s-a găsit că există o
legătură între expunerea la pornografie şi cazurile de viol, iar în 11 s-a
scos în evidenţă faptul că bărbaţii care vizionează pornografie acceptă mai
uşor violenţa îndreptată împotriva femeilor şi batjocorirea acestora”.
Cum de
s-a ajuns aici, cum s-a putut ca desfrânarea să devină nota generală pe mai
toate canalele mediatice ale societăţii moderne, deşi are un efect atât de
disolutiv pentru mintea şi viaţa oamenilor?
În mod
cert, pornografia este una din cele mai profitabile afaceri, de aceea
răspândirea ei într-o societate de consum este foarte explicabilă, dar aceasta
nu poate fi o explicaţie satisfăcătoare decât într-o societate tribală condusă
de instincte şi magie. Pentru lumea modernă însă, unde există instituţii şi
legi, unde orice fenomen poate fi monitorizat şi analizat sociologic în vederea
luării de măsuri pentru protecţia indivizilor, o astfel de explicaţie nu poate
fi suficientă. Mai ales în condiţiile în care însăşi organizaţiile
internaţionale, care nu ar trebui să fie motivate de vânzarea de pornografie şi
prostituţie, susţin legislativ desfrânarea. În urmă cu două numere, arătam cum
ONU şi UNESCO impun educaţia sexuală în grădiniţă şi şcoală încă de la vârsta
de 5 ani. Altminteri, Uniunea Europeană este principalul suporter al
homosexualilor, dând legi care impun atât recunoaşterea acestora, cât şi
căsătoriile între ei sau înfierea de copii. Aşadar, desfrânarea, pornografia şi
chiar perversiunile sunt nu numai îngăduite, dar şi promovate obsesiv de marile
organizaţii internaţionale. Se poate vorbi, aşadar, chiar de o politică
globală…
Lectura
cărţii lui Aldous Huxley – Minunata lume nouă ne va face să înţelegem
motivele sau resorturile acestei politici mondialiste. În distopia sa scrisă
prin anii 1930, el preconiza introducerea obligativităţii educaţiei sexuale de
la vârstele cele mai mici. Prichindeii, la numai câţiva anişori (precum ne cere
UNESCO astăzi!) erau iniţiaţi în practicarea jocurilor erotice, atât pentru a‑şi
cultiva mai bine impulsurile sexuale, cât şi pentru a învinge ruşinea sau alte
obstacole de natură psihologică care i‑ar fi împiedicat mai târziu în viaţă
să se împreuneze precum animalele cu cine se întâmpla să se afle în preajmă…
„Pe
o peluză cuprinsă de tufe de arbuşti mediteraneeni, doi copii – un băieţel de
vreo şapte ani şi o fetiţă cam cu vreun an mai mare – jucau, cu toată
gravitatea şi atenţia concentrată a savanţilor adânciţi într‑un studiu
consacrat unei mari descoperiri, un joc sexual rudimentar.
Dintr-un
grup de arbuşti din apropriere ieşi o educatoare, conducând de mână un băieţel
care urla în timp ce era tras înainte. Pe urmele lor venea trap-trap o fetiţă
cu mutra îngrijorată.
– Ce s-a întâmplat? întrebă directorul.
Educatoarea dădu din umeri:
–
Nu cine ştie ce. Numai că băieţelul ăsta se lasă greu implicat în jocuri
erotice obişnuite… (Huxley: 69)
Scopul
acestor jocuri sexuale nu era altul decât educarea unor indivizi în spiritul
libertinajului sexual, pentru o societate în care fidelitatea şi dragostea în
cadrul unei familii erau considerate obscene şi ilicite. Statul lui Huxley
trebuia să-i pedepsească pe cei ce îndrăzneau să persiste prea mult în
dragostea faţă de o singură persoană. Astăzi, televizorul şi pornografia
împlinesc cu succes acest tip de reeducare…
Cum de
s-a gândit Huxley la posibilitatea apariţiei unui asemenea tip de societate? Care
e explicaţia unei asemenea educaţii, câtă vreme aceasta nu poate face fericit
pe nimeni şi nu poate asigura o societate sănătoasă?
Primul
motiv enunţat de eroii Minunatei lumi noi este acela că oamenii
desfrânaţi sunt mai uşor de manipulat. Sunt ca şi reeducaţii care, având conştiinţa
morală distrusă, nu se pot opune represiunii sistemului. Al doilea motiv este acela că desfrânarea este cea
mai bună metodă de control, de reducere a populaţiei. Cultura erotismului,
pornografiei şi prostituţiei vin în conflict direct cu viaţa de familie, cu
naşterea de copii, după cum demonstrează studiile făcute în zilele noastre.
„Zillmann
şi Bryant (Kubey 1996:7) au arătat că expunerea la pornografie
reduce dorinţa participanţilor la studiu – bărbaţi sau femei, studenţi şi
nestudenţi – de a avea copii. Zillmann apreciază că această constatare poate
susţine ideea următoare: consumul prelungit de pornografie face ca faptul de a
avea copii şi a întemeia o familie să apară drept inconvenienţe, care nu sunt
necesare pentru obţinerea plăcerii. Aceasta deoarece pornografia înlesneşte
accesul facil la satisfacţii sexuale «superlative», satisfacţii care sunt
disponibile fără investiţii emoţionale, fără îngrădire socială, fără obligaţii
economice, fără sacrificarea timpului şi a efortului. Din această perspectivă,
satisfacţia imediată, pe care televiziunea comercială o oferă şi o promovează
atât de frecvent poate fi, în însăşi esenţa ei, în conflict cu valorile de
stabilitate şi angajament atât de necesare funcţionării sănătoase a vieţii de
familie”. (Gheorghe, 2008)
Huxley anticipa la nivelul anilor 1930 şi
necesitatea dezvoltării tehnicilor contraceptive şi a abortivelor pentru
controlul populaţiei, în contextul destrăbălării generale a indivizilor.
Astfel, fericirea omului din cadrul vieţii de familie este substituită cu
plăcerea obţinută într-o extrem de seducătoare cultură a desfrânării şi pornografiei.
Bucuriilor frumoase ale împlinirii dragostei în familie şi naşterii de copii,
Huxley le opune plăcerea trupească, rezultată dintr-o excitare a simţurilor.
Faptul că acum 70 de ani se prevedea cu atâta
precizie introducerea educaţiei sexuale în şcoli şi grădiniţe, precum şi
răspândirea fără precedent în istorie a desfrânării nu poate fi ceva
întâmplător. Să ne gândim numai că la începutul secolului al XX-lea aceste
lucruri păreau de-a dreptul aberante, într-o vreme când şi sărutul în public era
considerat un act indecent.
Şi, totuşi… Poate că este la fel de întâmplător
precum faptul că fratele lui Huxley a fost primul preşedinte al ONU,
organizaţie care astăzi pare să pună în practică utopia scrisă în urmă cu
aproape 80 ani în urmă…
De ce tot în anii 1930 începea să se fundamenteze
„ştiinţific” ideologia pe care mai târziu se va întemeia promovarea obsesivă a
desfrânării, a perversiunilor şi homosexualităţii?
Sursa – luminaortodoxiei.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu