vineri, 27 iulie 2012

Ludmila Apostol – meșterița accesoriilor pentru nuntă


          Ludmila Apostol este o tînără mămică de 23 de ani care, într-un timp record,  a reușit să se facă cunoscută pe piața din Republica Moldova datorită obiectelor hand-made confecționate de ea. Și-a făcut studiile la Colegiul Pedagogic, apoi a urmat Universitatea Tehnică și Universitatea Poedagogică „Ion Creangă”, Facultatea Marcheting și Logistică și Filologie.  De aproape doi ani și-a descoperit pasiunea pentru hand-made și acum, spune ea, nu se mai poate lăsa de meșterit. Deși nu îi aduc mare profit financiar, obiectele hand-made îi sunt și ele o sursă de existență.

  1. De unde vine pasiunea ta pentru hand-made?
Totul a început în ziua în care am aflat că voi avea un copil. Atunci m-am gîndit că trebuie să-mi găsesc o ocupație în timp ce voi sta cu copilul acasă, dar mi-am dorit o ocupație care să nu ceară mare efort fizic, dar de la  care să am și plăcere. Așa mi-a venit idea de a crea bijuterii. La început nu m-am gîndit să fac o afacere din asta, ci le cream pentru mine. Prietenele le-au văzut și așa am început să am comenzi nu doar de la ele, ci și de la alte persoane.

  1. Care a fost primul obiect hand-made creat de tine?
Evident, scopul meu era să creez bijuterii. Astfel, primul obiect creat de mine a fost o pereche de cercei din argilă polimerică,  pe care îi țin și acum  ca amintire. Cu timpul am reușit să deprind practicile din ce în ce mai bine  și văd acum că primii cercei nu sunt așa cum ar trebui, dar oricum, îi păstrez ca pe ceva sfînt.

  1. Creezi în mod deosebit accesorii pentru nuntă. De unde ți-a venit această idee?
La început confecționam cercei și mărgele din argilă polimerică, dar am văzut că aș putea să creez și alte obiecte. Așa mi-a venit ideea de a face flori din stofă și accesorii pentru nuntă: buchețele pentru vornicele, voalete și flori în păr pentru mirese. De ceva timp am început să fac și crenguțe cu flori din stofă, tot pentru mirese, deoarece sunt obiecte solicitate. Ideea mi-a venit atunci cînd am văzut că o prietenă de-a mea confecționează astfel de crenguțe din porțelan rece, iar eu, pentru că nu lucrez cu astfel de material, am hotărît să le fac din stofă.

  1. Ai putea fi acuzată de furt de idei.
Nu pot fi acuzată de plagiat, în cazul acesta, deoarece ambele utilizăm tehnici diferite și înainte de a confecționa aceste crenguțe, mi-am cerut permisiunea prietenei.O altă tehnică care mă face deosebită de celelalte meșterițe este faptul că eu nu folosesc cleiul la confecționarea florilor. Absolut toate detaliile sunt cusute cu mîna. Astfel, mi-aș recunoaște lucrările dintr-o mie.

  1. Cine sunt clientele tale?
La început cliente erau prietenele și rudele. Acum, însă,  dupa un an și jumate, mă pot mîndri cu faptul că am foarte multe cliente fidele, care procură periodic accesorii de la mine. Deja le cunosc preferințele și știu fiecărie cumpărătoare ce i-ar veni mai bine.

  1. Cine sunt modelele care pozeaza pentru creațiile tale?
Nu am angajat un model anume pentru a poza pentru bijuteriile mele. Am cîteva persoane pe care mi le-au propus cunoscuți de-ai mei și ele sunt cele care fac “publicitate” creațiilor. De asemenea, fiecare clientă de-a mea, este obligată să facă poze în care – mi  poartă accesoriile.

  1. Ai participat la multe expoziții. Ce beneficii îți aduce participarea?
Da, am participat la  expozițiile de la Moldexpo, Yard Sale, particip la  expozițiile care se petrec în fiecare sîmbătă și duminică în parcul din Valea Trandafirilor... Anume aici  îmi găsesc cliente noi, facem schimb de experiență cu celelalte meșterițe sau pur și simplu îmi petrec timpul. Desigur, nu pot nega faptul că la unele expoziții primesc și diplome de participare.

  1. Te consideri meșter popular?
Nu știu dacă ceea ce fac eu poate fi catalogat drept  meșterit popular, dar mi-ar plăcea mult să fac parte din Uniunea Meșterilor Populari din Republica Moldova. Acest titlu mi-ar aduce mai multe posibilități de a-mi realiza produsele, de a face schimb de experiență cu membrii acestei Uniuni.

  1. În lumea virtuală ești cunoscută ca “Liusigor”. Ce înseamnă  acest nume și cît de bine te reprezintă?
Nikname-ul “Liusigor Grup” l-am alcătuit împreună cu soțul meu. În rețelele de socializare sunt cunoscută ca Liusik,  iar soțul meu se numește Igor. De aici vine și acest nume care, de fapt, reprezintă familia noastră.

  1. Ce planuri ai în acest domeniu?
Îmi doresc foarte mult ca în viitorul apropiat să-mi deschid o mică afacere, dar pînă atunci am nevoie de putere și inspirație pentru a crea cît mai multe obiecte hand-made.

Text: Anna Casian – Musteață
Foto: din colecția personală




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu