luni, 20 decembrie 2010

Ce este important in viata


Pana nu demult eram sigura ca nu exista suferinta mai mare decat cea din dragoste. Nu aveam nici cea mai mica indoiala ca a fi inselata, tradata, parasita este cel mai mare chin existent. Imi astupam urechile cu ambele maini cand ceilalti imi spuneau ca exista atat de multe alte lucruri mai importante in aceasta lume. Ca orice alta lectie importanta, se pare, sunt nevoita sa o invat si pe aceasta din propria experienta.

Ma consumam pentru nimicuri, plangeam pentru orice prostie, dramatizam orice situatie. Iar astazi, coplesita de tristete, nu mai pot plange. Mi-am consumat prostesc lacrimile pentru tot ceea ce nu merita. Acum inteleg ca sufletul nu se rupe in doua cand esti parasita, dar exista boli grave de inima care pot provoca dureri mai mari. Realizez ca sanii sunt frumosi si ca atrag barbatii, ca ne dorim toate sa ii tonifiem, sa scapam de vergeturi, de cosul acela urat din decolteu.... dar nici macar un moment nu Ii multumim lui Dumnezeu ca ii avem... asa cum sunt ei - mici, “urati”, cu vergeturi si cosuri. Sunt alte femei care au numai unul. Sau niciunul. Si multumesc in fiecare zi ca au scapat cu viata.


Pana saptamana trecuta cea mai mare problema din viata mea era celulita. Nu exista nimic mai grav de atat. Astazi imi privesc kilogramele in plus ca semn de sanatate. Si imi este teama fiindca acum stiu ca exista cu adevarat situatii fara rezolvare - unele boli si moartea.


In ultimii ani stiinta a evoluat remarcabil. Noi, oamenii, am involuat. Desi suntem asaltati din toate directiile cu avertizari, le ingnoram nepasatori. Ne este mai usor sa cheltuim milioane pe tigari, fast food, alcool si sa sustinem ca nu avem bani de analize. Ne lasam protejati de inconstienta. Pana cand se intampla "neprevazutul" si unei fiinte dragi. Abia atunci realizam ca nimic nu este mai important decat sanatatea. Ca nimic nu doare mai mult decat neputinta. Ca poti sa plangi cat vrei si nu mai poti ajuta cu nimic. Iar eu, in prostia mea am crezut ca nu e nimic mai rau decat sa suferi de amor si sa cheltuiesti averi pe creme anticelulita.


Nu toate problemele merita nervii tai. Nu merita sa te imbolnavesti din nimicuri. Sa iti pierzi sanatatea fizica si mentala pentru ca te-ai ingrasat 5 kilograme.


Din pacate, nu veti da atentie randurilor pe care scriu acum. Va veti astupa urechile cu ambele maini si va veti consuma in continuare pentru o prostie. Sper sa nu invatati aceasta lectie din propria experienta.

Un comentariu:

  1. O lectie invatata din propria experienta este insusita cel mai bine...mai bine decit ti -ar povesti - o cel mai tare expert din orice domeniu, nu conteaza. Important este sa ai incredere in tine si sa te iubesti asa cum esti.
    P.S. Ana e chiar un erticol destul de interesant nu ma - m plictisit de loc ma - m regasit printre citeva rinduri.....

    RăspundețiȘtergere