joi, 15 septembrie 2011

Părintele Borșevschi: „Păcatul consumă, nu vă daţi ispitiţi"!

Parohul Bisericii „Sfântul Dumitru" din Chişinău, Pavel Borşevschii , spune că nici acum nu-i vine să creadă că este preot, deşi slujeşte mai bine de 20 de ani. Dragostea faţă de Dumnezeu a deprins-o la început de la mamă, cu care mergea des la biserică.

Mai tîrziu a făcut patru ani la Academia Teologică de la Moscova, în anii 80 cînd KGB-ul “urmărea” fiecare pas al preoţilor. Numele lui a fost des mediatizat după evenimentele din 7 aprilie 2009, fiindcă el a fost printre puţinii care a ieşit să mărturisească în sprijinul tinerilor batjocoriţi atunci. S-a căsătorit la 23 de ani, are un baiat, Lazăr, care de curînd a fost preoţit.

Despre 7 aprilie 2009
Părintele crede că vinovat de cele petrecute pe 7 aprilie se face Partidul Comuniştilor care era, pe atunci, la putere şi il sfătuie în Postul Mare, pe Vladimir Voronin, liderul comunist, sa se pocăiască : “Aici nu-i glumă, aici au fost răzvrătiţi de la adevăr mulţi tineri, care au avut de suferit din cauza lui. Mintea lor s-a schimbat altfel. Acum ei n-au nici o încredinţare în drept, în ţară de drept.”, spune el.
Despre violenţa în familie
Părintele spune că biserica nu acceptă violenţa în familie, iar femeile care suferă de pe urma violenţei ar trebui să divorţeze.
Să nu se lase nimeni, nicodată bătut. Femeia este un vas mai slab şi fiind trup din trupul lui, aşa s-o iubească. Noi oprim bărbaţii de la împărtăşanie dacă ei fac aşa ceva, sfătuim femeile sa-şi trimită soţii să stăm cu ei de vorbă. Biserica nu permite astfel de atitudine faţă de creştini. Mama care este bătuta in faţa copiilor, trebuie sa-şi părăsească soţul”.
Sex după căsătorie, nicidecum altfel
Să vedeţi cum sunt fetele pînă la căderea în păcat şi cum îs după căderea în păcat, eu ştiu. Şi tinerii vreau să-i văd sfioşi. Şi să vedeţi cît le stă de bine mire şi mireasă. Merită cununa în cap. Dar dacă fecioria ai pierdut-o, scoate-ţi cununa, ce te mai joci de-a mireasa. Rochia albă, lungă pînă la pămînt inseamnă virginitate. “
Întrebare reporter: În secolul 21, mai mulţi tineri întreţin relaţii sexuale pînă la căsăstorie, ce facem cu ei, nu-i mai primim în biserică?
Sufletul este mai de preţ decît trupul. În Biserica pot veni toţi cei osteniţi şi impovăraţi. Eu doresc ca ei să nu părăsească biserica din cauza păcatului. Noi aşteptăm sa-i refacem prin dezlegarea de păcate. Dacă te-ai mărturisit, atunci pînă la cununie, îi rog, să nu mai aibă legături intime de felul acesta”, ne-a raspuns Părintele Pavel.
Dragostea în concepţia Bisericii
Sentimentul de dragoste este fiinţa umană.Omul este creat de D-zeu după chipul şi asemănarea Sa. Exact aşa este şi dragostea care are naşterea ei din Dumnezeu. Ceea ce n-au vrut să facă Adam şi Eva, n-au vrut să conlucreze cu Dumnezeu şi au intrat în dialog cu diavolul. Tinerii trebuie să vrea completamente să se jertfească celui pe care îl iubeşte. Dar cei care se îndrăgostesc de lungimea fustei şi a picioarelor, acea dragoste repede ii părăseşte. Aceasta este o dragoste pătimaşă, egoism total.”
Despre trădarea persoanei dragi
Pavel Borşevschii spune că nu-i place atunci cînd un bărbat se laudă cu numărul femeilor cu care a întreţinut relaţii sexuale, mai ales dacă acesta are o soţie şi copii “Eu am văzut astfel de bărbaţi. Şi le-am zis în obşte, ţie nu ţii ruşine. Bărbatul vine de la cuvîntul bărbăţie, care-şi iubeşte copilul şi femeia şi-i gata să-şi pună viaţa în orice timp pentru dînsa. Dar el tocmai atunci face dragoste  cu altă nevastă. Dar să ştiţi că tot în timpul ăsta, dracul trimite şi la nevasta lui ispită, numaidecît. Să ştie toţi bărbaţii, că exact aşa o să vă schimbe pe voi nevestele voastre frumoase pe care vi le-a dat D-zeu.”
Despre homosexualitate
Pacatul homesexualilor nu-i dragoste. Asta este neînfrinarea, Biserica n-are nici o tangenţă cu astfel de păcate. Nici aproape de altar n-ai voie să te apropii, nici împărtăşit nu poţi fi. Decît la sfîrşitul vieţii, dacă te pocăieşti, te poţi împărtăşi.”
Eu personal am întîlnit aşa persoane. În viaţa lui este căsătorit, şi mi-a spus: Uite părinte sunt căsătorit dar mai am şi viermele acesta, mai am şi junghiul acesta în coastă, îmi plac bărbaţii, ce să fac, părinte? Şi eu i-am spus : Să te stăpîneşti, frate. Psalmul 50 ne învaţă „Şi cu duh stăpînitor mă întăreşte, Dumnezeule. Asta este Duhul Sfînt”, dar dacă ei nu ştiu a se abţină. Omul se educă.”
Părintele Borşevschii a ţinut să aducă drept argument propria experienţă “Eu cînd aveam 20-30 de ani, cînd am început prima dată să spovedesc şi veneau partea femeiasca şi frumoasă, să se mărturisească, aveam emoţii colosale şi mă rugam: Doamne, miluieşte-mă, Doamne, ajută-mă. Şi mi-am educat astfel de sentiment. Acuma pot privi la femeie fără ca s-o doresc, doar admir frumuseţea ei. Asta nu înseamnă că cumva…eu sunt căsătorit, am o nevastă şi o iubesc foarte mult, şi ea cred că mă iubeşte, numai să încerce să nu mă iubească” conchide părintele.
Parohul Bisericii „Sfântul Dumitru“, Pavel Borşevschii, spune că este categoric împotriva ca homosexualii să facă parade şi să spună “Fiţi toţi ca noi”, el spune că un om nu se poate lăuda cu propriul păcat.

Stella Jemna (pentruea.md)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu